Het verenigingsleven in Izegem bruist! Onze stad telt honderden verenigingen met een veelvoud aan vrijwilligers. Door hun inzet kan iedereen met volle teugen genieten van een brede waaier aan evenementen en activiteiten. Voor al die mensen is er het digitaal evenementenloket.
Hoe ga ik te werk binnen het nieuwe evenementenloket.
Binnenkort wordt hier een instructievideo geplaatst.
Via het digitaal evenementenloket kan je vergunningen, tijdelijke verkeersreglementen, publiciteit en nutsvoorzieningen aanvragen. Kortom, alles wat nodig is om je evenement goed te laten verlopen. Een stedelijke zaal of materiaal huren voor een verenigings- of private activiteit, doe je steeds apart via onze webshop.
- Een publiek evenement met meer dan 100 bezoekers.
- Een overnachting van meer dan 10 personen in een niet daarvoor ingerichte of (permanent) vergunde plek.
- Om het even welke activiteit/evenement of initiatief waarvoor je denkt een vergunning of toelating nodig te hebben (bv. milieuvergunning voor muziek, het gebruik van een parking of plein, een aangepast verkeersreglement (speelstraat/straatfeest), …).
Je moet je evenement online aanvragen via het digitaal evenementenloket.
De stad en de veiligheidsdiensten maken op basis van jouw aanvraag een inschatting van wat je nodig hebt. Na goedkeuring ontvang je de nodige documenten en informatie. Ondertussen kan je de status van je aanvragen opvolgen binnen het evenementenloket.
- Minimaal 42 kalenderdagen vóór de datum van je activiteit of evenement.
- Minimaal 14 weken voor de datum van het event bij sportmanifestaties, wielerwedstrijden, …
De behandeling start wanneer alle formulieren van je aanvraag zijn ingevuld.
- Datum en duur
- Locatie en inplantingsplan
- Verwacht aantal bezoekers en doelgroep
- Contactgegevens van de verantwoordelijken
- Promotieplan, bewonersbrief, ...
- Gewenste verkeersmaatregelen
- Gegevens van de gewenste muziek (volume, binnen/buiten, …)
- Veiligheidsplan (bij grote evenementen)