Hulp bij het invullen van de belastingaangifte

Gepubliceerd op maandag 17 mei 2021

Wil je jouw belastingaangifte laten invullen door een medewerker van de FOD Financiën? Dat is alleen mogelijk via telefoon en op afspraak. Door de coronamaatregelen worden er geen zitdagen georganiseerd.

Afspraak maken

  • Hou je identiteitskaart bij de hand en bel het nummer 02 57 257 57. Bellen kan van maandag tot vrijdag, van 8.30 tot 17 uur.
  • Een medewerker spreekt met jou een datum af.

Jouw afspraak

  • Een medewerker belt je op de afgesproken datum. Je vult samen de aangifte in.

    • Een afspraak in de voormiddag? De medewerker belt je op tussen 8.30 en 13 uur.
    • Een afspraak in de namiddag? De medewerker belt je op tussen 12 en 17 uur.
  • Houd je identiteitskaart en alle documenten die nuttig zijn voor je aangifte bij de hand:
    • documenten die betrekking hebben op het jaar 2020
    • eventuele inkomsten of onroerende goederen in het buitenland
  • Je ontvangt in de loop van de maand juni per post een bevestigingsdocument met de gegevens die de medewerker heeft ingevuld. Je moet dat document ondertekenen en terugsturen (of bevestigen via MyMinfin).

Voorstel van vereenvoudigde aangifte

Heb je een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen (witte envelop), dan is het niet nodig om te bellen voor een afspraak.  Je moet het voorstel zorgvuldig nakijken. Als de gegevens correct en volledig zijn, hoef je niets te doen. Als je een vraag hebt, kun je telefoneren naar het nummer dat op het voorstel staat.

Meer info over hulp bij het invullen van de belastingaangifte